Badminton onder de knie krijgen is nog niet zo makkelijk. Daarvoor hebben wij 2 vrijwilligers bij onze vereniging zitten die je graag willen helpen met het leren van badminton. Dus mocht je nog geen ervaring hebben met badminton, wil je het graag leren maar denk je dat je het niet goed kan, kom gezellig met ons mee trainen. We nemen de tijd en proberen je echt beter te maken en te helpen met de sport.

Het enige wat je zelf moet mee brengen is sportkleding, sportschoenen voor in de zaal en een goed humeur.

We also provide training in English.

Trainingstijden

Onze trainingstijden zijn als volgt:

Soort trainingTijdenBijzonderheden
Jongste jeugd training (8 t/m 13 jaar)Geen training mogelijkVoor de jongste jeugd loopt een animocheck.
klik hier om deze in te vullen.
Oudste jeugd training (13 t/m 18 jaar)Maandag 19.30 - 20.30
(Wordt mogelijk 18.00 - 19.00,
bij genoeg animo)
Bij genoeg animo wordt de oudste jeugd
training gegeven van 18.00 tot 19.00 uur.
De trainingen duren dan een uur tot anderhalf
uur en daarna is vrij spelen mogelijk tot 19.00 uur.
Senioren training (18 t/m 55 jaar)Maandag van 19.30 - 20.30Vrij spelen is voor en na de traning toegestaan (19.00 tot 22.00 uur)

Zoals hierboven aangegeven wordt de trainingen gegeven door 2 vrijwilligers. We willen jullie dan ook vragen om op tijd aanwezig te zijn bij de training. Uiteraard mag er na die tijd gewoon worden mee gespeeld met de rest van de groep.

Trainers

Hieronder stellen de 2 trainers zich voor:

Hoi! Ik ben Wouter. Ik speel sinds een jaar badminton. Maar heb een opleiding gedaan in sport en weet goed de kennis toe te passen in de praktijk.

Hoi! Ik ben Mathijs, ik speel al heel lang badminton en sinds 2020 met heel veel plezier bij badminton vereniging Texel! Vroeger heb ik stage gelopen bij Badmintonclub Stadskanaal als jeugd trainer. Dit deed ik met veel plezier en wil dit dan ook proberen op te zetten binnen onze vereninging! Zelf heb ik veel competitie gespeeld en hierbij heel veel geleerd. Het lijkt mij dan ook super leuk om mijn kennis en vaardigheden over te brengen op toekomstige badmintonners.

Sfeerimpresie training

Video: